lördag 25 december 2010

Tjuvstart

Välkommen till min blogg. Snart börjar den på allvar, nämligen på nyåret. Då ska jag börja i ord och bild beskriva fågelåret 2011 på Öland i allmänhet och i Sandby socken i synnerhet.
Jag vet ännu inte hur vare sig upplägget eller hur denna blogg kommer att fungera, men jag prövar mig fram och lär mig längs vägen.
Tonvikten blir att beskriva det som händer i naturen under ett år - en gammal dröm för mig som nu går att förverkliga eftersom jag från nyååret för första gången i mitt liv kommer att minska min arbetstid till fyra dagar i veckan.
Onsdagarna blir min lediga dag och kommer att utgöra tyngdpunkten i min blogg.

Förutsättningarna för en levande naturskildring är lite annorlunda just nu. Utanför fönstret här i Sandby är snön efter julaftonsfåken staplad i tjusiga, flera meter höga drivor och vi har bokstavligen varit insnöade i två dygn nu. Enligt rykten närmar sig en plogbil våra trakter..

Som sagt - på nyåret startar jag - välkommen!

//aw

2 kommentarer:

  1. Lycka till nu med din blogg Anders. Det ska bli spännande att följa dina upplevelser i ditt landskap.

    vännen Gebbe

    SvaraRadera
  2. Man tackar, gör man ödmjukast. Jag är van att skriva, men har aldrig skrivit så här ut i rymden för andra att ta del av.
    Och så har jag massor av tankar hur man skulle kunna lägga upp layout och så. men det återkommer jag till. Jag ska i veckan lusläda din blogg för att få inspiration.
    Här vid kusten har vi i alla fall fåglar - i ditt inland är dett tuffare så här års..
    Gott Nytt År

    //andersw

    SvaraRadera